Veelgestelde vragen

Panel

Het Odido Klantenpanel is ontwikkeld om klanten te laten meedenken over uiteenlopende onderwerpen die te maken hebben met Odido. Het panel maakt het makkelijk om snel je mening te geven over zaken die nu spelen binnen Odido.
Als je je aangemeld hebt voor het panel dan ontvang je automatisch een uitnodiging via e-mail om mee te doen met het eerste onderzoek. Per maand ontvang je maximaal één keer per maand een uitnodiging om mee te doen met een onderzoek. Vaak zal dat een link naar een online vragenlijst zijn maar soms zoeken we ook deelnemers voor bijvoorbeeld een groepsdiscussie (bij Odido of op locatie) of deelnemers voor een pilot. Je bepaalt natuurlijk zelf aan welke onderzoeken je deelneemt.
Alle klanten van Odido kunnen deelnemen aan het panel.
Je deelname aan het panel is niet zichtbaar voor anderen, behalve voor het team van Odido dat met het panel werkt en het onderzoeksbureau dat de data beheert (DataIM). Zonder je uitdrukkelijke toestemming zullen je persoonlijke gegevens nooit bekend worden gemaakt.
Deelname aan het panel van Odido betekent meedenken, inspraak hebben en ook als eerste weten wat er speelt binnen Odido. De onderzoeksresultaten worden altijd gedeeld en het is interessant om te zien hoe jouw antwoorden zich verhouden tot die van de andere panelleden. Panelleden worden bovendien als eerste gevraagd voor leuke pilots en ook brainstormsessies zullen we doen met panelleden die daarin geïnteresseerd zijn.
Het panel wordt technisch beheert door DataIM, een bureau dat is gespecialiseerd in online onderzoek. Binnen Odido coördineert de afdeling Market Research alle activiteiten binnen het panel.
Om je te registreren als panellid is hebben we de volgende gegevens nodig:
  • Voornaam
  • Achternaam
  • Geboortedatum
  • Mobiel telefoonummer
  • E-mailadres

Onderzoeken

Via e-mail ontvang je een uitnodiging om mee te doen aan een onderzoek. Soms zijn er nog meer onderzoeken waar je geen uitnodiging voor ontvangt. We willen onze panelleden niet te vaak benaderen maar als je aan meerdere onderzoeken per maand wilt meedoen kun je hier kijken welke onderzoeken er open staan.
Je persoonlijke gegevens en antwoorden worden door Odido vertrouwelijk behandeld en nooit verstrekt aan derden. De uitkomsten van het onderzoek worden door ons (klantenpanel team) teruggekoppeld aan de betrokken medewerker binnen Odido en gebruikt om de dienstverlening verder te verbeteren. Als we om welke reden dan ook je naam ergens willen vermelden dan zullen we dat alleen doen na je uitdrukkelijke toestemming.
Dit kan wisselen. In de e-mail waarmee je wordt uitgenodigd voor een onderzoek wordt altijd aangegeven hoe lang de deelname aan het onderzoek ongeveer zal duren. Verreweg de meeste onderzoeken nemen tussen de 3 en 10 minuten in beslag.
Per maand word je voor maximaal één online onderzoek uitgenodigd. Als je aan meer onderzoeken wilt meedoen kun je hier zien welke onderzoeken er open staan.
Nee, tijdens het invullen van een online vragenlijst is het noodzakelijk dat er een internetverbinding is. Mocht de verbinding tijdens het invullen verbroken worden dan kun je op een later tijdstip gewoon verder gaan waar je was gebleven.
Dat is niet nodig. Een computer met een internetverbinding is voldoende.
Absoluut niet. Odido is alleen geïnteresseerd in je mening en zal nooit je gegevens en antwoorden voor commerciële doeleinden gebruiken of verstrekken aan derden. Alle antwoorden worden anoniem verwerkt.

Gegevens

Als je niet langer aangemeld wilt zijn voor het panel kun je in het menu onderaan de pagina op 'Afmelden' klikken.
Je kunt je persoonlijke gegevens hier aanpassen. Met behulp van je oude e-mailadres en je wachtwoord log je in en vervolgens kun je het nieuwe e-mailadres aanpassen. Je zult op dit nieuwe e-mailadres een bevestiging van de wijziging ontvangen.
Je persoonlijke gegevens worden nooit aan derden verstrekt. De antwoorden die je geeft in onderzoeken zullen anoniem worden verwerkt.